Azərbaycan ədəbiyyatı nümunələri
arasında son dönəmdə yazılan əsərlərdən ən diqqətimi çəkən Rəşad Mahmudun
"Nurustan" əsəri oldu. Klassik ədəbiyyatda Nizami Gəncəvinin, Əfzələddin
Xaqaninin, Məhəmməd Füzulinin, İmadəddin Şeyx Nəsiminin öz izi-cığırı vardır.
Ancaq o izi-cığırı indi davam etdirən, onların yazdığı üslubda, o ruhda
yazıb-yaradan şairlər indi demək olar ki, yox dərəcəsindədir. İrad bildirəndə də
deyirlər ki, "onların üslubu köhnəlib, əruz vəznini sərbəst vəzn əvəz
edib...və.s." Lakin bildirmək istəyirəm ki, əslində elə deyil. Sadəcə o
"şairlər" "köhnə" dedikləri üslubda yaza bilmirlər yaxud da
yazmağa həvəsləri yoxdur, sadəcə bəhanə gətirirlər. Əslində isə biz klassik
şairlərimizin yazdığı üslubu diri və duru saxlamalı, yaşatmalı, gələcək nəsillərə
əyani şəkildə ötürməliyik. Şair-publisist Rəşad Mahmud həm məna-məzmun, həm də
üsul-üslub baxımından keçmiş klassiklərimizin dəsti-xəttini məharətlə davam
etdirir. Bu əsəri oxuduqca onun mütaliəsinin geniş olduğu, tarix, fəlsəfə, din,
irfan-təsəvvüf qavramlarını mənimsədiyinin şahidi oluruq. Sədi Şirazinin
"Gülüstan" əsərinə nəzirə də adlandıra bilərik "Nurustan"ı.
Belə ki, əgər Sədi öz əsərini fars dilində, tarixi həqiqəti əks etdirməyən
(lakin ibrətamiz olması danılmazdır !) rəvayətlərlə bəzəmişdisə, Rəşad Mahmudun
ondan müsbət mənada fərqi ondan ibarətdir ki, o "Nurustan"ı türk-azərbaycan
dilində yazıb və nəzmə çəkdiyi bir çox ibrətamiz-nəsiətamiz olaylar tarixi gerçəkliklərdəndir.
Kitab bölümlərə ayrılıb, hər bölüm hissələrdən ibarətdir, sanballı aforizmlərdən
sitatlar gətirilib, qeyd olunan nəsihətlər, ibrətli hekayələr Sədidən fərqli
olaraq bütövlükdə nəzmə çəkilib.
"Nurustan" Rəşad Mahmudun uzun illərinin bəhrəsidir.
Bu əsəri yazınca o bir neçə pyes, poema, müxtəlif şeirlər toplusu
yazıb-yaradıb, hətta bir qismini nəşr də etdirib. İki kitabı işıq üzü görmüş Rəşad
Mahmud əsərin adını da düşünərək doğru seçib. İnsanın həyatını da axirətini də
aydınladan (aydınlatmalı olan) məhz ilahi nurdur, işıqdır, zəkadır... Quranda təsadüfi
deyil ki, "Nur" surəsi var və Haqq təala öz vəchini nura bənzədir. Həqiqətən
də Rəşad Mahmudun "Nurustan" əsərini oxuduqca insan sanki nur qərq
olur, keçmiş klassiklərimizi bir daha xatırlayır, onların üslubunda, ancaq yeni
ruhda, müasir qələmlə yazılmış nəsihətlərlə süslənir. Türk millətinin
çoxminilik tarixi-milli gələnəklərinə işıq tutaraq yaşını qabaqlayan müəllif
özündə bir ağsaqqallıq cəsarəti bularaq sanki Dədə Qorqudcasına gəncliyə-gələcəyə
nəsihət edir, tariximizi, milli ruhumuzu, irfanımızı, dərin köklərimizi bizə
xatırladır. Hesab edirəm ki, müasir zamanda yazıb-yaradan yeni nəsil
yazarlarımız arasında Rəşad Mahmudun öz xüsusi, sanballı, ağır taxtalı dəsti-xətti
var və bu xətt bayağılıqdan, pafosdan, səthilikdən arınmış, durulmuş, həyat məktəbi
keçərək püxtələşmiş, müdrikləşmişdir.
Rəşad Mahmud gənc olmasına baxmayaraq, dünya ədəbiyyatını,
İslam dinini, siyasət aləmini bilən, oxuyan, izlə gedən yox, öz izi olan
yazarlarımızdan, dostlarımızdandır. Heç təsadüfi deyil ki, bu yaşında artıq o
ölkənin yaşlı-başlı ağsaqqallarının, qocaman ziyalılarının da halallığı ilə
qurulmuş, "Ziyalılar klubu" adlanan özündə ədəbi, mədəni, mənəvi aləmi
ehtiva edən ciddi bir qurumun təsisçilərindən-idarə heyətinin üzvlərindən
biridir. Öz təvazökarlığı (bu təvüzökarlıq onun yaradıcılığına da sirayət edib)
səbəbindən mətbuatda ağır-ağır görünsə də
sanballı əsərləri ilə, kəsərli vətənpərvər yazıları-şeirləri ilə cəmiyyətə nur
saçmağı bacarır.
Mən, dostum Rəşad Mahmuda uğurlar diləyərək əziz oxucuları
"Nurustan"ın nurun qərq olmağı arzu edirəm.
Tural İrfan
İlahiyyatçı-yazar, Azərbaycan Yazıçılar və Jurnalistlər
birliklərinin üzvü
Комментариев нет:
Отправить комментарий